seetheportfolioof  
 
 

/ /

 

 

Visual identity for Diekman & Associates


Client: Diekman & Associates
The design of a: visual identity

EN The client finds it important to have a double-sided business card,
with one side in English and the other side In Dutch. The client is
very selective about who he gives his card away to. If this is an
international contact then he hands card with the English side visible.
If the contact is Dutch, then the Dutch side will be showing. The
additionally attractive element is the rotogravure which is mirrored
on both sides.

The design is made so that the card is turned vertically [normally a
card is turned horizontally]. Through this gesture Diekman & Associates
show it's awareness of who the company is giving it's card to. In this
way, the company demonstrates that the company is aimed at both
the domestic and international market.

NL De opdrachtgever vindt het belangrijk een dubbelzijdig visitekaartje
te hebben, met een engelse en een nederlandse zijde. Dit omdat
hij zich er zeer bewust van is, welke kant hij zichtbaar naar
boven geeft [bij een engelse klant de engelse zijde naar boven,
bij een nederlandse klant andersom].

Het ontwerp is zo gemaakt dat het visitekaartje verticaal wordt
gedraaid [Normalitair wordt een visitekaartje horizontaal gedraaid].
Door middel van dit gebaar laat de opdrachtgever duidelijk zien
dat hij zich zeer bewust is van het feit aan wie hij het kaartje
geeft. De opdrachtgever komt op deze manier niet alleen
professioneel over maar laat hierdoor zien dat het bedrijf gericht
is op de Nederlandse en de internationale markt.

Extra mooi element is de diepdruk [blinddruk] die dubbelzijdig
gespiegeld is.